Symantec Polska
lista stron
produkty
zakup produktów
pomoc techniczna
security response
pliki do pobrania
partnerzy
informacje o firmie
znajdż
komentarze


© 1995-2006 Symantec Corporation.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Informacje Prawne.
Ochrona Danych.


pomoc techniczna

Oceń ten dokument
1x3 spacer
1x1 spacer

wydrukuj ten dokument Identyfikator dokumentu:20050411155226924
Data utworzenia:2006-02-20

Usuwanie programu marki Norton za pomocą narzędzia SymNRT

Sytuacja:
Otwarcie tego dokumentu nastąpiło przez odwołanie z innego dokumentu bazy informacyjnej Symantec Knowledge Base lub na żądanie pracownika wsparcia technicznego firmy Symantec.

Rozwiązanie:
Narzędzie SymNRT umożliwia usunięcie z komputera niektórych programów marki Norton. Obsługiwane są systemy operacyjne Windows XP/2000/Me/98. Informacje na temat pracy z programem znaleźć można w sekcji „Czy mogę używać narzędzia SymNRT?”.


Czy mogę używać narzędzia SymNRT?
Narzędzia SymNRT należy używać jedynie wtedy, gdy miało miejsce jedno lub oba wymienione zdarzenia:

    • Próba odinstalowania programu marki Norton przy użyciu narzędzia systemu Windows Dodaj/Usuń programy nie powiodła się.
    • Zalecenie jego użycia pojawiło się w innym dokumencie firmy Symantec lub zostało przekazane przez pracownika wsparcia technicznego firmy Symantec.

Programy, których narzędzie SymNRT nie usuwa
Narzędzie SymNRT usuwa tylko i włącznie następujące programy marki Norton:
    • Norton AntiVirus 2004, 2005 i 2006
    • Norton AntiVirus Professional 2004
    • Norton AntiVirus 2004, 2005 i 2006 — pakiet dla 3, 5 i 10 użytkowników
    • Norton GoBack 3.1, 3.5, 3.6, 4.0 i 4.1
    • Norton SystemWorks 2004 Professional Edition
    • Norton SystemWorks 2005 i 2006 Premier
    • Norton SystemWorks 2004, 2005 i 2006
    • Norton SystemWorks 2006 Basic Edition
    • Norton Password Manager 2004
    • Norton Internet Security 2004, 2005 i 2006
    • Norton Internet Security 2004, 2005 i 2006 — pakiet dla 5 i 10 użytkowników
    • Norton Internet Security 2005 AntiSpyware Edition 8.2
    • Norton Personal Firewall 2004, 2005 i 2006
    • Norton AntiSpam 2004 i 2005
    • Norton Ghost 2003, 9.0 i 10.0
Czy zainstalowany jest jakikolwiek program marki Norton, którego nie ma na tej liście?
Zalecamy odinstalowanie wszystkich programów marki Norton i Symantec.
    • Jeżeli zainstalowanego na komputerze programu marki Norton, włącznie z programem ACT! i WinFax, nie ma na liście — narzędzie SymNRT nie usunie go. Aby uzyskać informacje na temat usuwania tych programów, przejdź do sekcji „Usuwanie programów, których nie można usunąć za pomocą narzędzia SymNRT” w sekcji Informacje techniczne.
    • Jeżeli zainstalowany program marki Norton znajduje się na liście, przejdź do sekcji „Używanie narzędzia SymNRT”.


Używanie narzędzia SymNRT
Aby odinstalować wymienione wyżej programy za pomocą narzędzia SymNRT, wykonaj następujące czynności:
  1. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. Jeżeli program marki Norton można otworzyć, zanotuj klucz produktu lub klucz aktywacyjny. Instrukcje na ten temat można znaleźć w dokumencie Znajdowanie klucza produktu lub klucza aktywacyjnego.
    2. Jeżeli programu marki Norton nie można otworzyć, przejdź do kroku 2.
  2. Zamknij wszystkie otwarte programy.
  3. Kliknij poniższe łącze, aby rozpocząć pobieranie pliku SymNRT.exe:

    SymNRT.exe

    Zapisz plik na pulpicie systemu Windows.
  4. Wydrukuj tę stronę lub oznacz ją zakładką.
    Opisane niżej czynności wymagają kilkukrotnego ponownego uruchamiania komputera. Wydrukowanie lub zaznaczenie strony ułatwi ich wykonanie.
  5. Na pulpicie systemu Windows kliknij dwukrotnie ikonę SymNRT.exe i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Po wyświetleniu monitu ponownie uruchom komputer.
    1. Jeżeli po uruchomieniu narzędzia SymNRT zostanie wyświetlony komunikat o błędzie „SymNRT: Nieprawidłowy podpis. Plik nie jest podpisany.”, przejdź do dokumentu Błąd: „Narzędzie SymNRT: Nieprawidłowy podpis. Plik nie jest podpisany i dlatego program nie zostanie uruchomiony”.
    2. Jeżeli wyświetlony zostanie komunikat o błędzie „W narzędziu usuwania programów firmy Symantec wystąpił błąd i musi ono zostać zamknięte.”, spróbuj uruchomić je ponownie. Jeśli to nie poskutkuje, zobacz dokument Błąd: „W narzędziu usuwania programów firmy Symantec wystąpił błąd i musi ono zostać zamknięte”.
  6. Na pulpicie systemu Windows kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę SymNRT.exe, a następnie kliknij polecenie Usuń. Kliknij przycisk Tak, aby potwierdzić usunięcie.
  7. Wykonaj jedną z następujących czynności:
    1. W systemie Windows XP na pasku zadań kliknij kolejno polecenia: Start > Mój komputer.
    2. W systemie Windows 98, Me lub 2000 kliknij dwukrotnie ikonę Mój komputer znajdującą się na pulpicie systemu Windows.
  8. W oknie Mój komputer kliknij (lub kliknij dwukrotnie) ikony Dysk lokalny (C:) > Program Files.
  9. W oknie Program Files usuń, jeżeli się tam znajdują, następujące foldery:
    1. Norton AntiVirus
    2. Norton Internet Security
    3. Norton SystemWorks
    4. Norton Personal Firewall

Przejdź do sekcji „Pobieranie i uruchamianie dwóch plików”.


Pobieranie i uruchamianie dwóch plików
Pliki te zawierają programy usuwające niektóre starsze pliki programów marki Norton (jeżeli są one zainstalowane) i naprawiające plik firmy Microsoft.
  1. Wykonaj instrukcje dotyczące odpowiedniej przeglądarki WWW.
    1. Internet Explorer. Kliknij poniższe łącze, aby pobrać pierwszy plik.

      SYMMSICLEANUP.reg

      Zapisz plik na pulpicie systemu Windows.

      Firefox. Kliknij poniższe łącze prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij polecenie Zapisz element docelowy jako, aby pobrać pierwszy plik.

      SYMMSICLEANUP.reg

      Zapisz plik na pulpicie systemu Windows.

  2. Na pulpicie systemu Windows kliknij dwukrotnie ikonę SYMMSICLEANUP.reg,
  3. po wyświetleniu monitu kliknij przycisk Tak, a następnie kliknij przycisk OK.
  4. Wykonaj instrukcje dotyczące odpowiedniej przeglądarki WWW.
    1. Internet Explorer. Kliknij poniższe łącze, aby rozpocząć pobieranie pierwszego pliku.

      MSIFIX.bat

      Zapisz plik na pulpicie systemu Windows.

      Firefox. Kliknij poniższe łącze prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij polecenie Zapisz element docelowy jako, aby rozpocząć pobieranie pierwszego pliku.

      MSIFIX.bat

      Zapisz plik na pulpicie systemu Windows.

  5. Na pulpicie systemu Windows kliknij dwukrotnie ikonę MSIFIX.bat. Przez krótki czas może być wyświetlane czarne okno.


Przejdź do sekcji „Ponowna instalacja usługi LiveUpdate”.



Ponowna instalacja usługi LiveUpdate
Postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się w sekcji Pobieranie plików i instalacja usługi LiveUpdate.

Przejdź do sekcji „Ponowna instalacja programów marki Norton”.


Ponowna instalacja programów marki Norton
Zainstaluj ponownie programy. Aby uzyskać pomoc na ten temat, przeczytaj dokument Ponowna instalacja programu firmy Symantec po nieudanej instalacji lub po wyświetleniu komunikatów o błędach.


Za pomocą narzędzi SymNRT, Rnav2003, RnisUPG oraz SYMCLN usunięte zostały wszystkie składniki programów obsługiwanych przez aplikację SymNRT, a także produktów Norton AntiVirus, Norton Internet Security, Norton Personal Firewall oraz Norton SystemWorks w wersji 2003 lub starszej.

Informacje techniczne
Usuwanie programów, których nie można usunąć za pomocą narzędzia SymNRT

Czy zainstalowany jest któryś z wymienionych niżej programów?
  • Norton AntiVirus w wersji 2003 lub starszej
  • Norton AntiVirus Professional w wersji 2003 lub starszej
  • Norton SystemWorks Standard lub Professional w wersji 2003 lub starszej
  • Norton Internet Security w wersji 2003 lub starszej
  • Norton Personal FireWall w wersji 2003 lub starszej
Jeżeli chcesz odinstalować któryś z tych programów i nie zostały one zainstalowane w wersji 2004 lub 2005, przeczytaj dokument Dezinstalacja i ponowne instalowanie programu firmy Symantec po wyświetleniu komunikatów o błędach.

Czy zainstalowany jest któryś z wymienionych niżej programów?

Odsyłacze
Angielska wersja dokumentu

Kliknij tutaj, aby przeczytac angielska wersje tego dokumentu.


Uwaga: Ze wzgledu na czas jaki zajmuje tlumaczenie na inne jezyki, przetlumaczone wersje tego dokumentu moga róznic sie trescia w stosunku do angielskiego oryginalu, jesli byl on uaktualniony o nowe informacje w trakcie trwania tlumaczenia. Dokument w wersji angielskiej zawsze zawiera najbardziej aktualne informacje.





wydrukuj ten dokument


Oceń ten dokument
Czy ten dokument zawiera odpowiedzi na Twoje pytania?
Tak
Nie
Być może, muszę sprawdzić
Żadne z powyższych
Czy dokument jest napisany jasnym i precyzyjnym językiem?
Prześlij konkretne propozycje dotyczące poprawienia jakości tego dokumentu.
Nie wysyłamy odpowiedzi na zgłoszone sugestie. Prosimy nie wysyłać niczego poza propozycjami dotyczącymi poprawienia jakości tego dokumentu.

Produkty: General Tech Info
Systemy operacyjne: All Supported
Data stworzenia 2005-04-11


Separator